divendres, 5 d’octubre del 2012

¿Independència? Jo ho veig diferent...



Es fa difícil, ara, dir que no ets independentista. La sensació ara és que tothom ho és. I que els qui no ho són prefereixen no dir-ho. Sembla que sigui una obvietat, que qualsevol català que s’estimi el seu país ha de voler la independència. Una suma de factors sentimentals, polítics, culturals i econòmics empenyen en aquesta direcció, amb la inestimable ajuda de les inacabables ximpleries amb què ens obsequien des de Madrid (sí, que quedi clar: estic a favor de la immersió lingüística de totes totes, i el ministre Wert em sembla un impresentable; i que quedi també clar: em sembla immoral que els accessos al port que havia de fer Foment estiguin aturats, amb el gravíssim perjudici que això significa no només per a l’economia catalana sinó també per a l’espanyola). Afegint-hi, és clar, a tot això, la impressionant literatura èpica que es genera des d’aquí.
Jo, amb tot el que he viscut i visc, i amb els sentiments que experimento, i amb la reflexió política, cultural i econòmica que puc fer, arribo a la conclusió que no surten els comptes. Que tot sumat, la independència no és una bona idea. Ja em perdonareu, ja sé que no és això el que ara es porta, però continuo apuntant-me a lluitar per construir una Espanya diferent. Crec que, per complicat que sigui, és més útil que la lluita independentista.
Veig que, afortunadament, va sortint gent que intenta dir coses semblants a això que un servidor acabo de dir. A mi m’agradaria que es poguessin fer debats sobre aquest tema, sense gaire èpica i amb molta reflexió sobre la taula, tant a nivell polític, com cultural, com econòmic, com també sentimental. Però no sé si això és possible, i menys en aquesta època electoral. Però crec que ens aniria molt bé. No ho sé, potser després de les eleccions es podria intentar...
I una última cosa. Durant l’última Eurocopa, vaig anar pel barri de la Montserratina de Viladecans diverses vegades, un barri d’emigració dels anys 60 i 70, i els balcons eren plens de banderes espanyoles. En aquest suposat procés cap a la independència, això, ¿com es gestionaria?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada